WEEK 4: 06/05 - 12/05, 2019

13 mei 2019 - Valencia, Spanje

Haaai! Ben ik weer met een leuk verhaal, eigenlijk moeten jullie dat bepalen, maar goed.

Ah maandag 6 mei begon week  4, how great. Tijdens de pauze werd ik uitgenodigd om met 3 mensen van m'n werk een rondje te lopen, dit was erg gezellig!
Op deze dag begon echter ook mijn Spaans cursus, whooptiedoo. Na werk liep ik naar m'n cursus, ik kom natuurlijk way too early aan. Deze cursus was letterlijk een afgang, ik zat met twee andere studenten, een jongen rond de 20 denk ik en een man van rond de 35 (gok ik). Deze 2 lieve mensen zijn al zó goed, ik voelde me er zo knullig tussen. Maar goed, het was wel een snelle 2 uur en vervolgens mocht ik alweer naar huis!
Vervolgens kwam woensdag, m'n tweede cursusdag. Ik zag er ontzettend tegen op, omdat ik me zo slecht voelde bij deze mensen. Maar meerdere mensen hebben mij erop gewezen dat ik er natuurlijk kom om te leren, dus je beter met goede mensen kan zitten dan met slechte mensen. En dit is zeker waar. Dit keer waren we met z'n vijven, dit vond ik al prettiger. De andere 2 zijn ook allebei al redelijk goed, maar hier kan ik van leren en ze zijn gezellig! (Ik kwam erachter dat die jongen het al 7 maanden doet, dus toen voelde ik me al wat beter hahaha) Ik voelde me na deze les al wat beter, dus dat was fijn.
Toen kwam vrijdag, geen cursusdag, wel weer een mini overwinning voor deze meid. De meeste van jullie kennen mij redelijk goed en weten dat alles wat ik hier doe zo ongeveer 100 KM buiten mijn comfort zone ligt. Zo ook het volgende: lunchen met 12 mensen van het kantoor. We gingen naar Saona, erg lekker en het zag er erg duur uit. Uiteindelijk was het eigenlijk wel erg gezellig, ik zat tussen twee mensen die wel met mij wilde praten, dus dit was erg fijn! Zie foto's voor mijn eten! Vervolgens kwam het afrekenen, ik dacht dat dit een rib uit m'n lijf zou zijn. Eindstand: €13, wanneer gaan we weer?

WEEKEND!
Ondertussen waren er twee Nederlandse vrienden aangekomen van Frank (buurjongen), Tim en Bob uit Noord-Holland. Wat een leuke jongens, kei soepel in de omgang en altijd in voor een praatje!
Zaterdag ben ik eerst naar het strand gegaan, natuurlijk ging de metro reis niet helemaal vlekkeloos, zou ook zo saai zijn. Maar het ging ook niet finaal fout, ik heb geleerd van Italië! Na in de metro's en tram te hebben gezeten, kom ik aan op het mooie strand, ik zie de palmbomen, de zee en de zon schijnt op m'n koppie: ultiem gelukkig!
2,5 uur heb ik liggen wegsmelten op het strand, ik ben niet verbrand (Hoe dan?)! Vervolgens naar huis en Temptation kijken met Tomar. 'S avonds ging ik eten maken en zaten m'n buurjongen en z'n vrienden op het balkon, natuurlijk waren ze weer in voor een praatje, dus heb daar m'n eten op gegeten. Toen kwam de vraag 'Wat ga jij vanavond doen?', en wederom buiten m'n comfort zone, zeg ik 'Ik weet het nog niet, kan ik niet met jullie mee?'. Dit mocht wel! Hoe meer zielen, hoe meer vreugde was gelukkig ook hun motto. Vervolgens even snel drank en popcorn gehaald, dit beloofde een goede avond te worden.
Rond 2 uur gingen we naar club MYA, een 21+ club waarvan ik dacht nooit binnen te komen, maar de security knikte leuk naar me en ik mocht achter de jongens aan naar binnen. Club MYA heeft 3 zalen, wat ik erg leuk vond! We zijn voornamelijk ik zaal 1 (techno) en ruimte 3 geweest, want hier konden we chillen in de lounge. Na gechilled, gedanst, gekletst en veel gelachen te hebben, hielden Tim en ik het voor gezien. (Lees: het was half 6). Vervolgens met de taxi terug naar huis en daar nog even lekker op het balkon gechilled en vervolgens lekker in bed gaan liggen en slapen.
Zondagochtend werd ik vrolijk weer om half 11 wakker, hoe verzin je het. Fijne moederdag iedereen nog trouwens! Dus deze zondag heb ik heerlijk in mijn bed gespendeerd, series gekeken, een film gekeken (extremely wicked shockingly evil and vile, over Ted Bundy) en natuurlijk een dutje gedaan in de middag. Vervolgens gegeten en nog een serietje gekeken met mama en om half 10 slapen.

Dit was mijn week 4, vandaag (13 mei) ben ik officieel een maand in Valencia. En ik leef nog! Ik kan op mezelf wonen, ondanks dat ik elke week weer een nieuwe vraag stel over het wassen van kleren. ;)

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om een kijkje in mijn leven te hebben!

Dikke kusjes, ik mis jullie allemaal (niet dat ik precies weet wie het allemaal lees, maar goed) xxx

1. Roos:
    16 mei 2019