WEEK 11: 24/06 - 28/06, 2019

22 juli 2019 - Valencia, Spanje

WEEK 11

Beste mensen,

Mijn leven was (en is) een flinke rollercoaster toen ik weer thuis kwam in Nederland, daarom schrijf ik nu pas mijn laatste verhaal. Ik wilde het eerst niet meer doen, maar na Italië heb ik het ook niet gedaan, dus ik moest en zal het nu wel doen.

Op maandag was er een holiday! Love Spanje for this, maar goed. In de ochtend had ik mijn eindgesprek met Menno: ik heb een 8,9!! Whooohooo. De 15 studiepunten zijn binnen. Daarna heb ik lekker gebeld met Elise en verder gechilled en naar de supermarkt, want ik was nog steeds moe van San Juan hihi.

Op dinsdag hadden we een teamevent, maar eerst heb ik nog even 1,5 uur gewerkt. Vervolgens gingen we met de bus naar Estivella, hier hebben we gegeten (patatas bravas, paella en een toetje). Daarna begonnen we met de teambuilding activiteiten, dit waren erg leuke spelletjes (volleybal met netten, balanceren met z'n alle op een bewegend platform, zaklopen, etc.) Toen begonnen we aan humor amarillo, een soort obstacle run met modder en water en of course obstakels. En gelukkig hoefden we niet te rennen ;). Dit was allemaal erg leuk! Daarna douchen en terug naar huis.

Woensdag was mijn laatste werkdag van 9:00 - 18:30. Ik heb een tips en tricks gids gemaakt voor Dide's verjaardag en een powerpoint, want wat moet je anders met zoveel tijd? Tijdens de lunch heb ik stroopwafels en snoepjes gegeven en iedereen bedankt voor de gastvrijheid. Daarna weer verder gewerkt en om 18:30 afscheid van de meeste mensen genomen en naar huis. Thuis heb ik m'n laatste 3 wasjes gedraaid en alvast een groot deel van mijn koffer ingepakt.  Na het eten ben ik naar het vliegveld gegaan met de metro om Zenzi op te halen! Vervolgens met de taxi naar huis en lekker gekletst en daarna lekker gaan slapen, het was immers al 01:00.

Donderdag zijn Zenzi en ik naar les ciutat de les ciènces gelopen en genoten van de zon en lekker met onze voetjes in het water gezeten! Daarna hebben we heerlijk gegeten bij La Paca (hier was ik ook met Chiara geweest) en vervolgens doorgelopen naar het strand! Hier heerlijk gezwommen en heftig verbrand (Zenzi lacht me nog steeds uit). 'S avonds hebben we gegeten bij Porque Lo Digo Yo (= Omdat ik het zeg), hier konden we kleine tapas hapjes eten en het was heerlijk en goedkoop ;). Daarna heb ik de rest van mijn koffer ingepakt en alles een beetje organiseren.

Vrijdag was ik alles aan het regelen om te vertrekken toen de schoonmakers kwamen en alles opeens sneller moest. Vervolgens naar het kantoor van Te Gusta Valencia gelopen en onze koffers en sleutels afgegeven. Daarna zijn we naar Jardí Botanic gelopen, hier genoten van alle planten, bloemen en zon. Toen via het park naar het oude centrum gelopen (note: het was op dit moment 40 graden). Hier hebben we een vieze milkshake gedronken en vervolgens zijn we cocktails gaan drinken en gaan lunchen. Dit was hilarisch, we hadden nog geen slok genomen of we leken al aangeschoten! Hierna zijn we onze tocht vervolgt naar de volgende cocktail bar, deze mensen wilde Zenzi dronken hebben bij de eerste slok denk ik, zoveel alcohol dat ze er in hadden gedaan. Vervolgens zijn we souvenirs en de koffers gaan halen. Hierna heerlijk gegeten bij The Good Burger en daarna naar het vliegveld. Op het vliegveld werd ik aangesproken door een Nederlander die het leuk vond om een grap te maken over mijn rode benen, god wat haat ik Nederlandse toeristen. Daarna m'n koffer inchecken en door de douane, we hadden een halfuur/uur vertraging. Eenmaal in het vliegtuig dacht volgens mij iedereen dat wij dronken waren en hun de hele nacht wakker zouden houden, maar we waren alleen heel melig. Er waren echter wel 2 dronken Spanjaarden die nog voor wat sensatie zorgde. De vlucht zelf was prima, ik heb nog even een dutje gedaan en toen waren we er alweer. Op Schiphol moesten we een eeuwigheid wachten op de koffers, maar zodra ik papa weer zag was alles weer goed <3. Toen hebben we Zens thuis gebracht en zijn we doorgereden naar huis, hier heb ik genoten van ee kopje thee, heerlijke chocola en een volle koelkast (gewoon om naar te kijken). En natuurlijk heb ik genoten van met papa op de bank zitten, vervolgens ging ik lekker slapen in m'n eigen bedje, wat had ik die gemist!

Valencia, wat was je prachtig en wat heb ik leuke dingen gedaan! Wat een ervaring en wat een genot, ik wil hoe dan ook terug komen op vakantie en iedereen laten zien hoe geweldig je bent. Ik ben ontzettend trots op mezelf op wat ik allemaal heb gedaan en gedurfd. Ik heb bewezen dat ik op mezelf kan wonen in Spanje, hielp de Spaanse zon daar zeker wel heel erg mee!

Nu op naar het volgende avontuur: Colombia

Bedankt voor iedereen die sommige of misschien wel alle verhalen heeft gelezen, jullie zijn mijn rots in de branding en ik hou van jullie.

Dikke kus, Bry