WEEK 2: 22/04 - 28/04

30 april 2019 - Valencia, Spanje

WEEK 2

Op maandag had ik nog vrij, maar jazeker het weer zat nog steeds niet mee dus deze meid heeft in d'r bed gelegen.
Dinsdag 23 april, op deze dag heb ik weer gewerkt. Tijdens de lunch pauze ben ik gewaagd tussen de Spanjaarden gaan zitten, maar het slaat nog niet echt aan. Ze hadden het over een serie die ik overduidelijk niet gezien had en ik begreep ook zeker niet wat ze zeiden: dus leuke gedachte, mindere uitvoering zoals we dat zeggen. Na werk had ik een proefles Spaans om m'n niveau vast te stellen en even te kijken of ik bij deze school les wil volgen. Het antwoord is ja, maar we gaan het niet doen! Hij kon m'n niveau niet precies vaststellen en bood privé lessen aan voor de eerste paar weken, dit is echter redelijk duur, dus we hebben verder gezocht naar een andere school. (6 mei heb ik mijn eerste les!!)
Woensdag en donderdag waren standaard dagen: werken van 9:30 tot 18:30, boodschappen gedaan, wasje gedraaid, gekookt, afgewassen en in bed gechilled!
Vrijdag is nu al mijn favoriete werk dag: we werken tot 15u! Dit houdt in dat ik in de middag de ultieme huisvrouw kan spelen, maar dat we dus ook geen uur pauze houden! Deze vrijdag heb ik echter mijn Google certificaat gehaald voor The Fundamentals of Digital Marketing, whoohoo (applausje voor mezelf)! Na werk heb ik dus de ultieme huisvrouw gespeeld in mijn beleving: bed afgehaald en opgemaakt, wasjes gedraaid, afval weggegooid en de kamer geveegd. Vervolgens mezelf beloont met een aflevering van Temptation Island met Tomar, samen kijken blijft leuker dan alleen! :).

Zaterdag 27 april: koningsdag!
Wat vond ik het jammer dat ik hier niet bij was, maar gelukkig heb ik een heerlijke dag gehad! Ik ben naar el mercado central, oftewel de centrale markt van Valencia geweest. Het is vergelijkbaar met de markthallen van Rotterdam, alleen dan kleiner. Vervolgens heerlijk rondgelopen en verschillende bezienswaardigheden bekeken (La Lonja de la seda, de kathedraal van Valencia en el Micalet). Daarna door gelopen naar de parkgordel van Valencia, een park van 24 km lang, ik heb er denk ik 5 kilometer van gelopen, elk deel is weer anders en elk deel is prachtig! Zeker ook even lekker in de zon gezeten en m'n boek gelezen!

Zondag 28 april: gefeliciteerd oma!
Vandaag precies niks gedaan, maar morgen nog een vrije dag vanwege een feestdag! Maar ik verklap nog niks, die hoort bij week 3 ;).

Al met al was deze tweede week alsnog erg leuk, werk is misschien nog niet m'n favoriete plek, maar ik vermaak mezelf zeker hier! Ik ben verliefd op Valencia, het is zo mooi! Zie de foto's voor overtuiging!

Lots of kusjes voor iedereen die dit leest <3