Week 1: 13/04 - 21/04

24 april 2019 - Valencia, Spanje

Het was zaterdagochtend, 13 april 2019, m'n koffer helemaal ingepakt en klaar om te gaan. Voor zover je klaar kan zijn om 11 weken afscheid te nemen van je vertrouwde omgeving. Van mama had ik vrijdagochtend al afscheid genomen, dus dat was één last minder die ochtend. Papa bracht me naar het vliegveld en hoewel ik dacht 'ik kan dit wel zonder te huilen', stond ik natuurlijk met tranen rollend over mijn wangen papa te knuffelen voor de laatste keer voor een lange tijd. Daar ging ik, m'n koffer inchecken en langs de douane, tot ooit Nederland.
Eenmaal achter de douane, met een gedroogd gezichtje, kwam ik een klasgenootje tegen. Gelukkig deelden we allebei het gevoel dat we er in zin in hadden, maar ontzettend zenuwachtig waren, allebei nog nooit op onszelf gewoond. God, wat een bondings op Schiphol. Ruim een uur later namen we afscheid van elkaar: veel plezier in Barcelona Maurits!
Daar ging ik dan, het vliegtuig in, weliswaar een halfuur vertraagd, maar we gingen. Dit keer gelukkig niet naast een klef stel, zoals naar Italië, nee dit keer had ik een vrouw die naar zweet rook naast me, what a day.

Eenmaal aangekomen in het altijd zonnige Valencia pikte Luuk, m'n stagebemiddelingsman, mij op en samen reden we naar Spot-a-home voor de sleutels van mijn kamer. Vervolgens vervolgden we onze weg naar mijn appartement. Na afscheid te hebben genomen van Luuk, stond ik in m'n nieuwe onderkomen voor de aankomende tijd. Daarna nog even rond gelopen in de buurt, wat boodschapjes gedaan en naar bed!

Zondag:
Ik zal jullie eerlijk vertellen, het was 27 graden en Bryanne was in bed te vinden. Lekker meuren in bed is toch het fijnst om te doen om te wennen aan je nieuwe kamer. 'S avonds toch even mezelf uit m'n kamer geduwd en genoten van het mooie Valencia.

Maandag: de dag des terror
Met klotsende oksels en paniekaanvallen op elke hoek (viel allebei gelukkig wel mee) gewandeld naar mijn stage bedrijf Digital Menta. (Sluikreclame!) De eigenaar, Daniel Quiles, was gelukkig erg aardig voor me en heeft me voorgesteld aan Beliz, wat later zijn vrouw blijkt te zijn! Zij is mijn redder in nood als ik iets moet weten of gewoon even wil kletsen. In de immens lange pauze van een uur liet ze me zien waar je lekkere en goedkope pasta kan halen, wat ik nu naar eigen ervaring kan bevestigen!

De rest van de werkdagen:
In het begin moest ik een google training volgen, die ik nu bijna heb afgerond, helaas een beetje saai, maar toch ook wel leerzaam. Op woensdag mocht ik een keyword research doen en beginnen met het vertalen van de website. Dit heb ik de rest van de week moeten doen en toen kwam het paasweekend..

Het desbetreffende paasweekend:
Terug komend op het altijd zonnige weer in Valencia: 24 graden of hoger was het. In Nederland. Nee, hier in Valencia niet hoor, 10 graden, windkracht 10 en regen, amazeballs. Ik gun het jullie enorm, maar ik miste alles wel 10x meer door alle foto's en video's van het lekkere weer en het gezellig samen zijn voor Pasen. Ik heb mezelf vermaakt met zo'n 3 films, friends afgekeken, een nieuwe serie gestart en ellendig naar buiten kijken in de hoop op een beetje droogheid en zon.
Op een gegeven moment wilde ik toch al te graag naar buiten, dus ben ik even de buurt wat verder gaan bekennen. Eindstand: nieuwe kleren gekocht en natuurlijk langs de supermarkt! Ik had niet verwacht dat deze dag nog zou komen, maar ik had ontzettend veel zin om weer te werken op dinsdag.

Belangrijke vragen + antwoorden:
1. Heb je een eigen keuken? - Nee, ik deel mijn keuken en badkamer met 3 jongens.
2. Heb je je huisgenoten al gezien? - Jazeker, ik woon samen met een Italiaan, waarschijnlijk een Spanjaard en een Nederlander!
De Nederlander is super aardig en altijd wel in the mood om een praatje te maken als je langs loopt.
3. Hoe bevalt op jezelf wonen? - Ah leuk dat je het vraagt! Het bevalt me eigenlijk best prima, helaas houden mijn huisgenoten het huis niet zo netjes als ik zou willen of als mama zou kunnen. Maar daar kijken we maar even doorheen. Verder is alleen eten gewoonweg saai, vooral als het elke dag is.

Nog meer leuke vragen? Reageer hieronder, whatsapp, mail, sms of bel me!

Zo, dat was m'n eerste week, de overige weken zullen waarschijnlijk niet zo lang worden omdat ik nu full-time werk (Help!). Ik hoop dat jullie hebben genoten van dit verhaal, zo niet, de meeste weten het: dan lees je het toch lekker niet meer!

Hele dikke kusjes van Brytje!

1. Anne-Marie:
    24 april 2019