WEEK 6: 20/05-26/05, 2019

28 mei 2019 - Valencia, Spanje

WEEK 6

Maandag tot en met donderdag waren weer vrij normale dagen: werken, cursus, slapen en eten. Op werk heb ik veel uitleg gekregen over verschillende dingen die ik de aankomende week mag gaan doen.

Vrijdag was weer m'n  ultieme wasvrouwen dag natuurlijk, alleen nu was het speciaal: Chiara kwam!! Helaas had Chiara wat vertraging dus kwam ze om 23:11 aan op het metro station waar ik met smart stond te wachten! Hierna hebben we even gekeken of we ergens konden eten, maar alles ging bijna dicht, dus zijn we weer naar huis gegaan en lekker gekletst.
De volgende dag wilden we een fietstour gaan doen, maar ik had dat natuurlijk weer slecht geregeld, dus heeft Chiara gebeld en er was alleen zondagochtend nog plek. Nadat we zijn opgestaan, zijn we richting de centrale markt gelopen, hier kon Chiara d'r geluk niet op natuurijk! Helemaal happy heeft ze van alles foto's gemaakt en nog wat ham gekocht. Daarna zijn we even lekker ergens gaan brunchen, 5 fartons, 1 chocolade broodje, een ander suikerbroodje en 2 kopjes thee: €6,60, heerlijk. Na de brunch zijn we begonnen aan de shoptocht, Chiara wilde een Spaanse jurk en rode hakken. Ik kan volmondig zeggen dat ze geslaagd is! Ik zelf heb ook nog 2 paar schoenen en een shirtje gescoord: very happy. Daarna hebben we ergens wat ham, kaas en broodjes gegeten en vervolgens naar huis gegaan. Hier hebben we ultiem gechilled en allebei even een dutje gedaan, siesta hoort er bij in Spanje volgens Chiara. Daarna aangekleed en uit eten geweest om de hoek, het was lekker maar we zouden het zo snel niet nog een keer doen. Vervolgens nog even naar de Ale-hop om een grotere tas voor Chiara te kopen, zodat ze alles kon mee nemen! We hebben onderweg lekker gekletst en thuis lekker naar bed.

Zondagochtend hebben we dus een fietstour gedaan met Verassend Valencia, een organisatie met Nederlandse gidsen en Nederlandse Cortina fietsen. 3 uur lang hebben we alle bezienswaardigheden van Valencia gezien, de stad van kunst en wetenschap, het Turia park en het deel van het oude centrum. Daarna kregen we als proefverassing Horchata met een farton (zie foto's). Vervolgens zijn we naar huis gegaan en hebben we ons omgekleed voor het strand! Eerst zijn we nog even gaan eten bij La Paca, een erg leuk local tentje met heerlijke tarta de patata (een aardappel, ui omelet)! Vervolgens door gelopen naar het strand, daar eventjes gelegen en daarna een ijsje gehaald en richting huis. Hier kreeg Chiara een berichtje dat d'r vlucht 2 uur vertraagd was, dus hebben we nog even gechilled en daarna nog samen pizza gegeten en toen afscheid genomen op het metro station. Dat vond ik wel weer even lastig, ik haat afscheid nemen gewoon hahaha. Maar goed daarna lekker gaan slapen en de dag daarna was het weer goed.

Ik vond het erg fijn dat Chiara is geweest en het was ook echt heel gezellig!
Op naar het volgende bezoek: Lauren, 14-17 juni.

Veel kusjes voor degenen die dit nog steeds lezen xxxx

1. Ilse:
    8 juni 2019